تولید کننده قطعات و تجهیزات نظارت تصویری

021-62938000

برق صنعتی

در یک تعریف ساده، کاربرد برق در صنعت را می توان در معنا و مفهوم برق صنعتی قلمداد نمود. مطابق با این تعریف، کنترل و مدیریت و استفاده از جریان الکتریکی در محیط ها و کارخانه های صنعتی، مصداقی از برق صنعتی به شمار می رود.

به عبارت دیگر، کنترل جریان برق وارد شده به کارگاه ها یا کارخانجات صنعتی را می توان تعریف آکادمیک تخصص برق صنعتی برشمرد. با کمک این تخصص فرآیند فعال سازی یا غیر فعال سازی (روشن و خاموش کردن) تجهیزات صنعتی به راحتی انجام می شود.

به طور معمول، جریان برق مورد استفاده در کارخانه های صنعتی از نوع سه فاز و ولتاژ کاری 380 ولت می باشد.

نیروی برق غالبا به دو شکل برق خانگی و صنعتی توزیع می گردد. از این جهت، جریان برق خانگی با عنوان جریان تک فاز و برق صنعتی با نام جریان سه فاز شناخته می شود.

بر این اساس، جریان برق سه فاز مورد استفاده در اغلب صنایع، در مفهوم برق صنعتی تعبیر می گردد. همچنین، برای تامین جریان الکتریکی پله برقی و آسانسورها در محیط های شهری، برق صنعتی کاربرد دارد.

بنابراین، برق صنعتی یا سه فاز نوعی از سیستم های توزیع و انتقال برق بوده که توسط تجهیزات مختلف پیاده سازی می شوند.

شما می توانید برای مشاوره و اجرای پروژه های برق صنعتی خود با شماره 62938 (021) تماس بگیرید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید .

موارد کاربرد برق صنعتی

بدون تردید، عمده ترین کاربرد برق صنعتی به حوزه صنعت و صنایع مختلف مربوط می شود.

برای روشن و خاموش کردن تجهیزات صنعتی مختلف، به جریان الکتریکی نیاز مبرم می باشد. این مهم از طریق برق صنعتی به بهترین نحو ممکن اجرایی می شود.

بر این اساس، فعال سازی یا غیر فعال سازی، مدیریت و کنترل بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از قبیل سنگ شکن ها، فن های هوا، هیترهای صنعتی، کانوایرها (نوارهای نقاله) و دستگاه های برش با استفاده از برق سه فاز یا برق صنعتی میسر می شود.