تولید کننده قطعات و تجهیزات نظارت تصویری

021-62938000

راهکار مراکز صنعتی

مراکز صنعتی و کارخانه ها

در مراکز صنعتی و کارخانه ها به دلیل وسعت کار و وجود فرایند های حیاتی که در روند حرکت تجاری آن صنعت موثر هستند ، امنیت و نظارت بر امور جزو مهمترین موضوعات می باشد .به دلیل قرار گرفتن اکثر مراکز صنعتی در حومه شهرها و مناطق دور از هسته مرکزی شهر ها ف در وهله نخست امنیت این مراکز بسیار آسیب پذیر می نماید . علاوه بر اینها وجود رفت و آمد بسیار در خطوط تولید ، انبار ، اداری و حمل و نقل از سوی کارگران و کارمندان ، کنترل و نظارت این امور را به سرآمد موضوعات مدیریت صنعتی تبدیل می کند .
یک مرکز صنعتی شاید ترکیبی از دیگر سازه های ساختمانی در موارد مختلف است .یعنی تقریبا تمامی مواردی که در کنترل و نظارت تصویری یک مکان باید در نظر داشت ، به صورت یکجا در یک مرکز صنعتی گرد هم آمده است .

راهکار صنعتی و کارخانه

یک مرکز صنعتی از چهار بخش عمده تشکیل می شود :
بخش تولید : دوربینهای مستقر در این بخش باید به تناسب شرایط خاص محیطی این مکان نسبت به حرارت ، مواد شیمیایی و یا گرد وغبار مقاوم باشند . در جاهایی که کنترل اهمیت بیشتری دارد از لنز متغیر باید استفاده کرد .
بخش انبار : این بخش از لحاظ امنیتی و ارزش کالایی بالاترین اهمیت را از نظر نظارت تصویری دارد . چینش دوربین ها باید طوری باشد که کمترین نقطه کور را داشته باشیم .دید در شب مناسب نیز اهمیت زیادی دارد . همچنین اگر کالاهایی ارزشمند و با حجم کم وجود داشته باشد ، مساله زوم بیشتر و لنز متغیر نیز تاثیر گذار است .آلارم های هوشمند فنس مجازی ، حرکت در محیط ،تشخیص حضور افراد و شی گم شده نیز باید رعایت گردند.
بخش اداری : پوشش یکدست دید دوربین ها برای کنترل پرسنل اداری مهم است . زاویه های مناسب و تعداد دوربین به اندازه نیاز به نظر کافی می رسد .ممکن است در برخی مکان ها زوم متغیر نیز نیاز باشد . راهروها و آسانسور را نیز از یاد نبرید .
بخش حمل و نقل : به دلیل محل قرار گیری این بخش در خارج ساختمان ف دوربین ها باید برای شرایط محیطی مناسب باشند . پوشش مناسب و دید در شب کارآمد از نکات دیگر است . قابلیت پلاک خوانی برای منطقه ورود و خروج به کارخانه و کنترل ماشین های باربری را هم از یاد نبرید .

industrial solution