تولید کننده قطعات و تجهیزات نظارت تصویری

021-62938000

برق ساختمان

برقکشی ساختمان به مجموعه کارهای برق ساختمان اعم از اصلاح و نوسازی سیم های برق ساختمان ، تعویض و تعبیه پریز برق و کلید برق ، نور مخفی سقفی ، دیوارکوب و نورپردازی داخلی ، بهینه سازی فیوز ها و نوسازی و نصب جعبه فیوز ، تابلو برق ، آنتن مرکزی ، سیستم های امنیتی و … گفته میشود. طراحی داخلی پیش از برقکشی ساختمان یکی از مهمترین فاکتورهای اصلاح سیستم برق ساختمان در بازسازی است ( مخصوصاً نور مخفی ) به نحوی که تعیین محل های نورپردازی ( نورپردازی دیوارکوب و نور مخفی ) مطلوب باید پیش از برقکشی ساختمان معین شود تا سیستم نورپردازی توکار اجرا شود در غیر اینصورت برقکشی ساختمان روکار خواهد بود که طبیعتاً جلوه خوشایندی را به همراه نخواهد داشت. همچنین آشپزخانه واحد مسکونی نیاز به برقکشی مهندسی و اصولی دارد. محل قرارگیری پریزها در آشپزخانه و نوع کاربرد هر پریز بسیار مهم است. به عنوان مثال نباید پریز دستگاه ماشین لباسشویی و مایکروفر یا فر گازی در کنار هم باشد. زیرا در صورت استفاده همزمان از این دو دستگاه فشار بالا بر خط  منجر به آب شدن روکش سیم میشود. همچنین سیم انتظار برای هود و نور چراغ های زیر کابینت آشپزخانه نباید فراموش شود. با توجه به اینکه برای نور زیر کابینتی از لامپ LED استفاده میشود استفاده از سیم 1/5 برای این منظور کافی است.

شما می توانید برای مشاوره و اجرای پروژه های برق ساختمان خود با شماره 62938 (021) تماس بگیرید و از مشاوره همکاران ما بهره مند شوید .

سیم کشی ساختمان

برای سیم کشی ساختمان نیاز به لوازمی است که هر برقکاری لیست خرید آن را به کارفرما میدهد. برای اجرای سیم کشی ساختمان به لوله پلیکا 20 نسوز لازم است اصطلاحاً به آن لوله برق نیز میگویند. لوله برق در دو نوع خشک و منعطف در بازار موجود است. هرچه وزن لوله پلیکا بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. همچنین برای اتصال لوله برق به یکدیگر از زانویی استفاده میشود. از دیگر مصالح پرکاربرد در سیم کشی ساختمان لوله خرطومی است. لوله خرطومی برق برای سیم کشی در سقف کناف و دیوار کاربرد فراوان دارد. استفاده از لوله برق و خرطومی دو دلیل مهم دارد. یکی آنکه از آسیب دیدن سیم جلوگیری میکند و دیگری اینکه در شرایطی که نیاز به تعویض سیم کشی ساختمان در آینده باشد میتوان با استفاده از فنر مخصوص برقکاری نسبت به تعویض سیم اقدام کرد. از دیگر مصالح پرکاربرد در برق ساختمان قوطی برق است. قوطی برق برای قرارگیری مکانیزم کلید و پریز تعبیه میشود. استفاده از قوطی برق عمیق در ساختمان توصیه میشود. همچنین بهتر است که از سیم افشان به منظور سیم  کشی ساختمان استفاده شود. در صورتی که در ساختمان برق سه فاز پشت کنتور داخل واحد آمده باشد باید از قطعه ای به نام کنترل فاز استفاده کرد تا برق سه فاز را به برق تک فاز تبدیل کرد. استفاده از برق سه فاز در منازل مسکونی برای وسایل معمولی عملاً غیر ممکن است اما برای دستگاه فن کویل سقفی و داکت اسپلیت معمولاً از برق سه فاز استفاده میشود.