تولید کننده قطعات و تجهیزات نظارت تصویری

021-62938000

سیستم های دوربین مداربسته چگونه می توانند امنیت را بهبود بخشند؟

چگونه دوربین مداربسته امنیت را بهبود می بخشد ؟

3MP . DOME . POE . SMART

acam

18 ماه گارانتی فردان الکترونیک

امتیاز محصول
5/5

سیستم های نظارتی تلویزیون مدار بسته (CCTV) در دهه گذشته نه تنها در قابلیت های خودشان ، بلکه در توانایی ارتباط با سایر فناوری های امنیتی نیز پیشرفت های شگرفی در فناوری داشته اند.

به گفته کارشناسان صنعت ، سه روش اصلی برای استفاده از سیستم های دوربین مداربسته وجود دارد: به عنوان یک عامل بازدارنده ، برای اهداف پزشکی قانونی و به عنوان یک وسیله پیشگیرانه.

در اصل ، سیستم های نظارتی دوربین مدار بسته به سادگی قبلا بازدارنده بودند. این تصور که “برادر بزرگ” در حال تماشای آن بود اغلب برای جلوگیری از رفتارهای بد مردم کافی بود. امروز ، هرچند ، سیستم های نظارت بر دوربین مداربسته به اندازه کافی رایج هستند اما تازگی خود را از دست داده اند ، و عنوان فقط یک بازدارندگی ساده ، به ویژه برای ورود غیرقانونی یا جرایم خشن ، از کارآیی آن می کاهند.

کاربردهای در حال تکامل سیستم های دوربین مدار بسته

با کارآیی ضبط و ذخیره فناوری ها و نرم افزارهایی مانند تجزیه و تحلیل ویدئو و تصاویر، سیستم های نظارت دوربین مداربسته به یک ابزار پزشکی قانونی تبدیل شده اند – یعنی جمع آوری شواهد پس از وقوع یک واقعه.

اما هرچه سیستم های نظارتی دوربین مداربسته به راحتی با دستگاه های نظارتی ، سیستم های هشدار و دستگاه های کنترل دسترسی ادغام می شوند ، سومین دلیل استفاده از دوربین های مدار بسته در حال شتاب گرفتن و گسترش است: کمک به پرسنل امنیتی در شناسایی و توقف تخلفات امنیتی در صورت وقوع ، یا حتی قبل از وقوع .

الگوریتم های ویدئویی هوشمند ، مانند تشخیص حرکت پیچیده ، می توانند الگوهای غیر معمول راه رفتن را شناسایی کرده و به یک نگهبان برای تماشای یک صفحه فیلم خاص هشدار دهند. الگوریتم های تشخیص اشیا می توانند شخصی را که ممکن است به سادگی پرسه بزند یا حتی یک کیف یا شی مشکوک دیگر را که در جایی که نباید باقی مانده است ، شناسایی کنند. مجدداً ، سیستم می تواند یک محافظ نظارتی هشداری را فعال کند تا اقدامات مناسب انجام شود.

پیشرفته ترین الگوریتم ویدیوی هوشمند ، تشخیص چهره است. با این حال ، بیشتر کارشناسان موافق هستند که استفاده از این فناوری به عنوان ابزاری کارآمد در بخش خصوصی هنوز چندین سال کار دارد.

به طور سنتی ، الگوریتم های ویدئویی هوشمند اجزای سیستم رایانه ای در یک اتاق امنیتی هستند که فیلم گرفته شده توسط مجموعه ای از دوربین های مداربسته به آنها خورانده می شود. اما هم اکنون ، تولیدکنندگان ، دوربین هایی ساخته اند که می توانند الگوریتم ویدیوی هوشمند را در داخل خود دوربین پردازش کنند.

ٌِWDR

دامنه دینامیکی گسترده  (Wide Dynamic Range )فناوری دیگری است که در دوربین های مداربسته شیوع بیشتری می یابد.  دامنه دینامیکی گسترده به این معنی است که دوربین ها می توانند جزئیات را تحلیل کنند ، درصورتی که در یک صحنه ، مقدار زیادی از مناطق تاریک و تاریک وجود داشته باشد ، این دوربین ها آنها را به سادگی برای تولید تصویر بهتر پردازش می کنند. این در حالی است که دوربین های سنتی نمی توانستند این کار را انجام دهند.

 

منبع :