تولید کننده قطعات و تجهیزات نظارت تصویری

021-62938000

تشخیص چهره چگونه کار می کند

تشخیص چهره چگونه کار می کند

3MP . DOME . POE . SMART

acam

18 ماه گارانتی فردان الکترونیک

امتیاز محصول
5/5

تشخیص چهره به فرآیند شناسایی یا تأیید هویت شخصی با استفاده از چهره وی گفته می شود. این فناوری الگوها را بر اساس جزئیات صورت فرد ضبط ، تحلیل و مقایسه می کند.

1. روند تشخیص چهره یک گام اساسی در شناسایی و مکان یابی چهره انسان در تصاویر و فیلم ها است.
2. فرآیند ضبط صورت ، اطلاعات آنالوگ (یک چهره) را بر اساس ویژگی های صورت فرد به مجموعه ای از اطلاعات دیجیتالی (داده) تبدیل می کند.
3. روند تطابق چهره بررسی می کند که آیا دو چهره متعلق به یک شخص هستند.
امروزه طبیعی ترین اندازه گیری بیومتریک محسوب می شود.

و به یک دلیل خوب – ما خود را نه با دیدن اثر انگشت یا عنبیه چشم ، بلکه با دیدن صورت خود می شناسیم.

داده های شناسایی چهره برای شناسایی و تأیید

از بیومتریک برای شناسایی و احراز هویت شخص با استفاده از مجموعه ای از داده های قابل شناسایی و تأیید که منحصر به فرد و خاص آن شخص است استفاده می شود.

احراز هویت به این سوال پاسخ می دهد: “آیا شما واقعاً همان هستید که می گویید؟”

· در مورد بیومتریک صورت ، یک حسگر دو بعدی یا سه بعدی چهره را “ضبط” می کند. سپس با استفاده از یک الگوریتم قبل از مقایسه تصویر گرفته شده با تصاویر نگهداری شده در یک پایگاه داده ، آن را به داده های دیجیتالی تبدیل می کند.

· از این سیستم های خودکار می توان برای شناسایی یا بررسی هویت افراد فقط در چند ثانیه براساس ویژگی های صورت آنها (هندسه): فاصله چشم ها ، پل بینی ، خط لب ، گوش ، چانه و … استفاده کرد.
آنها حتی می توانند در وسط جمعیت و در محیط های پویا و ناپایدار این کار را انجام دهند.

چرا تشخیص چهره؟

این به این دلیل است که استقرار و پیاده سازی آن آسان است. هیچ تعامل فیزیکی با کاربر نهایی وجود ندارد.

علاوه بر این ، فرایندهای تشخیص چهره و تطابق چهره برای تأیید / شناسایی سریع هستند.

همه غول های وب نرم افزاری اکنون به طور منظم اکتشافات نظری خود را در زمینه هوش مصنوعی ، تشخیص تصویر و تجزیه و تحلیل چهره منتشر می کنند تا درک ما را در سریعترین زمان ممکن ارتقا دهند.

تشخیص چهره در خیابان

بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم:

آکادمی

الگوریتم GaussianFace که در سال 2014 توسط محققان دانشگاه چینی هنگ کنگ ایجاد شد ، در مقایسه با 97.53 درصدی نرخ صحتی که توسط انسان بدست آمده ، نمرات شناسایی صورت 98.52٪ را بدست آورد. با وجود نقاط ضعف مربوط به ظرفیت حافظه مورد نیاز و زمان محاسبه ، این یک امتیاز عالی است.

فیس بوک و گوگل

در سال 2014 ، فیس بوک برنامه DeepFace خود را رونمایی کرد ، که می تواند تعیین کند که آیا دو چهره عکس دار متعلق به یک شخص هستند ، این کار با دقت صحت 97.25٪ انجام می گیرد. در هنگام شرکت در همان آزمایش ، شرکت کنندگان انسانی در 97.53٪ موارد را به درستی پاسخ دادند ، این یعنی فقط 0.28٪ بهتر از برنامه فیس بوک.

در ژوئن 2015 ، گوگل با FaceNet پیشرفت بهتری داشت. FaceNet به دقت رکورد جدید 99.63٪ دست یافت.
با استفاده از یک شبکه عصبی مصنوعی و یک الگوریتم جدید ، این شرکت موفق شده است چهره ای را به صاحبش پیوند دهد که نتیجه تقریباً کاملی دارد.
این فناوری در Google Photos گنجانده شده و برای مرتب سازی تصاویر و برچسب گذاری خودکار آنها بر اساس افراد شناخته شده استفاده می شود.

سیستم های تشخیص چهره همیشه بهتر می شوند.
بر اساس گزارش اخیر NIST ، در پنج سال گذشته (2013-2018) دستاوردهای چشمگیری در تشخیص به دست آمده است و بیش از پیشرفت های به دست آمده در دوره 2010-2013 است.
بیشتر الگوریتم های تشخیص چهره در سال 2018 از دقیق ترین الگوریتم از اواخر سال 2013 بهتر عمل می کنند.