تولید کننده قطعات و تجهیزات نظارت تصویری

021-62938000

تشخیص چهره و امنیت قانونی

3MP . DOME . POE . SMART

acam

18 ماه گارانتی فردان الکترونیک

امتیاز محصول
5/5

یک مطالعه منتشر شده در ژوئن 2019 تخمین می زند که تا سال 2024 ، بازار جهانی شناسایی چهره 7 میلیارد دلار درآمد کسب کند .
برای سال 2019 ، بازار 3.2 میلیارد دلار تخمین زده شد.

دو عامل مهم این رشد ، نظارت در بخش دولتی و سایر کاربردهای مختلف در بخشهای مختلف بازار است.

برنامه های اصلی شناسایی چهره را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد.

در اینجا سه دسته برنامه برتر وجود دارد که در آن از تشخیص چهره استفاده می شود.

1. امنیت – اجرای قانون

این بازار با افزایش فعالیت برای مبارزه با جرم و تروریسم توسعه یافته است.

مزایای سیستم های شناسایی چهره برای پلیس مشهود است: کشف و پیشگیری از جرم.

· تشخیص چهره هنگام صدور اسناد هویتی و اغلب همراه با سایر فناوری های بیومتریک مانند اثر انگشت (جلوگیری از تقلب در شناسایی و سرقت هویت) استفاده می شود.
· از تطابق چهره در بررسی های مرزی برای مقایسه تصویر عمودی روی گذرنامه بیومتریک دیجیتالی با صورت دارنده استفاده می شود.
· از بیومتریک چهره نیز می توان در ایستگاه بازرسی پلیس استفاده کرد ، اگرچه استفاده از آن در اروپا به شدت کنترل می شود. در سال 2016 ، “مرد با کلاه” مسئول حملات تروریستی بروکسل به لطف نرم افزار تشخیص چهره FBI شناسایی شد. پلیس جنوب ولز آن را در فینال لیگ قهرمانان یوفا در سال 2017 اجرا کرد.


· در ایالات متحده ، 26 ایالت (و احتمالاً حدود 30) به نیروهای انتظامی اجازه می دهند تا بر روی پایگاه داده های عکس های گواهینامه رانندگی و شناسنامه خود جستجو کنند. FBI به عکس های گواهینامه رانندگی در 18 ایالت دسترسی دارد.
· هواپیماهای بدون سرنشین همراه با دوربین های هوایی ترکیب جالبی را برای تشخیص چهره در مناطق بزرگ در هنگام رویدادهای جمعی به کار می برند. طبق گزارش Keesing Journal of Documents and Identity در ژوئن 2018 ، برخی از سیستم های هواپیمای بدون سرنشین می توانند یک لنز دوربین 10 کیلویی را حمل کنند که می تواند مظنون را از 800 متر تا ارتفاع 100 متر شناسایی کند. از آنجا که پهپاد می تواند از طریق کابل برق به زمین متصل شود ، منبع تغذیه نامحدودی دارد. ارتباط با کنترل زمینی نیز نمی تواند رهگیری شود زیرا از کابل نیز استفاده می کند.
· سیستم های مداربسته تشخیص چهره می توانند عملکردها را در انجام مأموریت های امنیت عمومی بهبود بخشند.

در بخش شناسایی افراد مفقود شده ، سیستم های مداربسته تشخیص چهره می توانند تلاش اپراتورها را با افزودن عکس مرجع تهیه شده توسط والدین کودک گمشده و مطابقت دادن آن با تصویر های قبلی چهره گرفته شده در ویدئو ، به طور قابل توجهی تسریع کنند. پلیس می تواند از شناسایی چهره برای جستجوی های ویدئویی (یا همان تجزیه و تحلیل ویدیویی) برای اعلام مکان و زمان تخمینی کودک استفاده کند .
پلیس دهلی از یک سیستم تشخیص چهره برای ردیابی 3000 کودک گمشده در 4 روز استفاده کرد.
افسران پلیس می توانند حرکات کودک را قبل از گم شدن بهتر بفهمند و مکانی را که وی آخرین بار دیده شده است قرار دهند

 


شناسایی و پیگیری مجرمان

دوربین مداربسته تشخیص چهره می تواند برای کمک به پلیس در ردیابی و شناسایی مجرمان گذشته مظنون به ارتکاب تخلف اضافی مورد استفاده قرار گیرد. پلیس همچنین می تواند اقدامات پیشگیرانه انجام دهد. با استفاده از یک تصویر از یک مجرم شناخته شده از یک فیلم یا یک عکس (یا یک پایگاه داده) ، اپراتورها می توانند موارد منطبق در ویدیوی زنده را تشخیص دهند و قبل از اینکه خیلی دیر شود واکنش نشان دهند.

توانایی جداسازی مظنونان و دیگر افراد برای سرعت بخشیدن به بررسی شواهد ویدئویی توسط محققان برای جزئیات مربوطه بسیار مهم است.